Legume cultivate la bio&co: porumbul dulce

Legume cultivate la bio&co: porumbul dulce

Legume cultivate la bio&co: porumbul dulce

  • Publicat în: 3 august 2021

Porumbul dulce este o sursa bogata de carbohidrati. Acestia furnizeaza energie pe parcursul zilei, previn cresterile si scaderile bruste de glicemie si ofera o senzatie de satietate de lunga durata. Un stiulete mare, care are in jur de 100 de grame de porumb, contine 350 de calorii. Cu toate acestea, prezinta un indice glicemic foarte scazut, ceea ce inseamna ca produce fluctuatii mai mici ale nivelurilor glucozei si insulinei, reducand riscul aparitiei diabetului de tip 2 si al bolilor cardiovasculare.

.Porumbul dulce este o sursa excelenta de acid folic, cunoscut si sub denumirea de vitamina B9 care sustine sanatatea cardiovasculara. Medicii au decoperit ca un consum regulat al acestui nutrient reduce nivelul homocisteinei din organism, un aminoacid care afecteaza sanatatea vaselor de sange. Odata ce sistemul vascular este atacat, apare si riscul atacului de cord, atacului cerebral sau bolii vasculare periferice. Studiile arata ca aportul zilnic suficient de acid folic reduce riscul declansarii infarctului miocardic cu pana la 10%.

Nivelurile crescute de tiamina (vitamina B1) din porumbul dulce ajuta la imbunatatirea functiilor cognitive si la mentinerea sanatatii celulelor cerebrale. Asadar, tiamina este necesara organismului pentru productia de acetilcolina, un neurotransmitator esential pentru intretinerea randamentului memoriei. De altfel, printre principalii factori asociati cu aparitia bolii Alzheimer, se numara nivelul insuficient de acetilcolina in corp.

Porumbul dulce contine de asemenea antioxidantul zeaxantina, pigmentul care da porumbului culoarea galbena. Consumul acestui antioxidant are un efect protector impotriva bolilor oftalmologice survenite odata cu inaintarea in varsta, asa cum este degenerarea maculara. In plus, acidul folic si beta carotenul din porumbul dulce contribuie si ele la sanatatea vederii.

Vitamina E, afla in compozitia porumbului, scade nivelul colesterolului, iar fibrele previn rententia de apa si regleaza tranzitul intestinal.


In concluzie, consuma porumb fiert sau copt ori de cate ori ai ocazia deoarece acest aliment este un adevarat izvor de sanatate!


Acest website foloseste cookies pentru a va oferi o experienta completa. Afla mai multe informatii aici.

Închide Accept